Železniční přejezd na Podbořansku příští rok zmizí. Město povolilo jeho odstranění

Podbořansko – U Zlovědic poblíž Krásného Dvora na Podbořansku bude zrušen současný málo využívaný železniční přejezd. Správa železnic ho nechá odstranit během příštího roku. Přejezd leží na trati Kaštice – Krásný Dvůr – Kadaň a z hlediska silniční dopravy je téměř nevyužívaný, trať se v daném místě kříží jen s polní cestou, tzv. účelovou komunikací.

Srovnání terénu, odstranění výstražných křížů…

Správa železnic podala žádost o zrušení tohoto přejezdu letos v květnu. Nyní v prosinci po půlročním řízení s dalšími institucemi i posuzování situace na místě povolil zrušení přejezdu Městský úřad Podbořany. „Přejezd bude zrušen, terén v okolí bude zarovnán a upraven tak, aby byl zřejmý zánik přejezdu, odstraněny budou také výstražné kříže,“ popsal Josef Dolan z odboru dopravy podbořanské radnice v dokumentech k budoucímu zrušení přejezdu.

Jedinou námitku vznesla obec Krásný Dvůr, a to kvůli možnosti průjezdu na polní pozemky

S návrhem na odstranění přejezdu souhlasil například státní pozemkový úřad, dopravní inspektorát policie nebo drážní úřad. Jedinou námitku vznesla v létě obec Krásný Dvůr, která chtěla zachovat občasnou možnost přejezdu přes trať na pozemky za ní, aby se tam dostaly zemědělské stroje kvůli potřebě obdělávání půdy, sklízení úrody a podobným činnostem. „K přístupu k daným pozemkům je ale možné využít jinou vhodnou trasu. Ta není delší než 5 kilometrů a nevede přes přejezd s malým stupněm zabezpečení,“ vyplývá dál ze stanoviska podbořanské radnice.

V ČR je nyní necelých 8 tisíc přejezdů, ty méně vytížené se snaží správa železnic rušit hlavně kvůli bezpečnosti

Česká železniční síť má v současnosti délku přibližně 9 500 kilometrů a je na ní umístěno kolem 7800 přejezdů. Ty méně vytížené a většinou málo zabezpečené, tedy bez závor, výstražných světel a podobně, se Správa železnic snaží zrušit. „Je to další z možností, jak zvyšovat bezpečnost železničního provozu. Naší snahou je, aby se počet železničních přejezdů stále snižoval. Snažíme se rušit křížení na málo využívaných účelových komunikacích a ta, která se nacházejí blízko vedle sebe. V mnoha případech ani tolik nejde o úsporu peněz, ale hlavně o odstranění potenciálně kolizních míst,“ vysvětlil už dříve generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

ČTĚTE TAKÉ: Železničáři chtěli zrušit dva přejezdy v polích u Března. Radnice v Lounech to zamítla

ČTĚTE TAKÉ: Přejezd v Lounech v Husově ulici bude bezpečnější. Nově tam přibudou závory

ČTĚTE TAKÉ: Cyklostezka a výletní cesta nad jezem v Žatci jsou uzavřené. Začala příprava k výměně železničního mostu za 155 milionů

ČTĚTE TAKÉ: Zapomenutá dramata: deset mladých lidí zahynulo na přejezdu v Deštnici. Na počátku tragédie byl spor na pracovišti

(na snímku: železniční přejezd poblíž Zlovědic. Výstražné kříže příští rok zmizí, trať i terén budou také upraveny, celý přejezd zanikne. Foto Městský úřad Podbořany)