V Libočanech se chystá velká výměna železničního mostu přes Ohři za 155 milionů korun. Práce začnou v srpnu

Žatec, Libočany – Oprava známého železničního mostu, po němž jezdí vlaky přes Ohři v oblíbené výletní a odpočinkové oblasti nad cyklostezkou a zahradními osadami na okraji Žatce, začne za necelé čtyři měsíce a stát bude více než 155 milionů korun. Práce mají začít letos v srpnu. Důležitý most leží v úseku mezi Žatcem a Libočany na trati Žatec – Plzeň. Během plánované výměny mostní konstrukce bude více než tři měsíce platit nepřetržitá výluka, cestující budou jezdit náhradní dopravou – autobusy.

Současný most je v havarijním stavu, vlaky mohou jet jen 10 km/h

Současná konstrukce ocelového mostu je značně poškozená korozí, vlaky po něm v posledních letech musí jezdit velmi omezenou rychlostí, která je nyní snížena jen na 10 km/h. Most je v havarijním stavu, za poslední roky na něm proběhlo několik menších dílčích oprav, loni však Správa železnic rozhodla o generální rekonstrukci, spočívající v úplné výměně celého tělesa mostu.

Dohodnutá cena: 155,2 milionu bez DPH

Správa železnic už také vybrala dodavatele prací. Výběrové řízení určilo, že zakázku provede sdružení firem SMP CZ (Stavby mostů Praha) a Firesta-Fišer rekonstrukce, stavby. Domluvená cena za likvidaci starého, výměnu obou konstrukcí a dodávku nového mostu je 155 191 036 korun bez DPH, vyplývá ze smluvní dokumentace, zveřejněné letos v dubnu. Státní organizace Správa železnic dříve skoro dvacet let figurovala pod názvem Správa železniční dopravní cesty. Nové jméno používá od ledna 2020.

Bourat se bude i střední nosný pilíř, pak se postaví nový

Nynější „libočanský“ most přes Ohři je dlouhý 117 metrů. Součástí výměny bude i zbourání středního nosného pilíře, který nestojí v korytě řeky, ale těsně u jejího levého břehu. Střední pilíř bude vybudován úplně nový, dva okrajové pilíře budou zesíleny a zpevněny.

Vlaky mezi Žatcem a Plzní budou někde moci jezdit až stovkou

Správa železnic postupně opravuje celou trať Žatec – Plzeň, která se začala stavět po roce 1870. Na začátku dubna se odborné firmy například pustily do úprav dvou přejezdů v Podbořanech. Práce probíhají nebo se plánují i na mnoha dalších místech více než stokilometrové trati. Železničáři upravují svršky trati, zmírní některé oblouky, u některých zatím nechráněných přejezdů doplní závory. Cílem je, aby po rekonstrukcích mohly vlaky mezi Plzní a Žatcem, s možností dál pak na Chomutov, Most a Ústí, jezdit rychlostí až 100 km/h.

ČTĚTE TAKÉ: Železničáři chtěli zrušit dva přejezdy v polích u Března. Radnice to zamítla

ČTĚTE TAKÉ: V neděli mohou zájemci v Žiželicích opět nastoupit do vlaku. Počkali si deset let

ČTĚTE TAKÉ: Šikovná Pavla založila petici a přispěla ke stavbě kruháku v Žatci. A pak – odstěhovala se do Zlína

(na snímcích: železniční most u Libočan, foto Libor Želinský)