Cyklostezka a výletní cesta pod libočanským mostem jsou uzavřené. Začala příprava k výměně železničního mostu za 155 milionů
Žatec – Cyklostezka a výletní cesta pro lidi na procházkách na levém břehu Ohře pod libočanským železničním mostem u zahrádkářských kolonií na západním okraji Žatce jsou zatarasené. Odborná firma v lokalitě zahájila přípravné práce, jejichž cílem je výměna celé konstrukce mostu, dlouhého více než sto metrů. Příprava k náročnému zásahu bude trvat několik měsíců, nové těleso mostu se nad řekou objeví až ve druhé polovině příštího roku.
Pěší se ještě „protáhnou“ těsně u břehu, ale i to skončí
Výletní cesta na břehu řeky pod mostem je přehrazená a pro veřejnost uzavřená od tohoto týdne. Cyklisté ani třeba auta zahrádkářů či rybářů nyní místem neprojedou. Zákaz vstupu platí i pro pěší výletníky. Ti se sice s trochou opatrnosti teď ještě dokážou „protáhnout“ kolem zatím provizorního plotu v místech těsně vedle břehu řeky, kde plůtek končí, ale stavební firmy celý pozemek brzy ohradí ještě většími a masivnějšími zábranami. Firmy si parcelu pronajaly od města za 90 tisíc korun, pronájem platí až do konce příštího roku.
Cesta teď bude uzavřená až do konce roku, příští rok pak znovu od léta
Podle předběžného harmonogramu prací, který žatecká radnice zveřejnila už letos v červnu, by cesta pod mostem měla být nyní uzavřena až do prosince. Od ledna do června 2022 by měla být cesta pro veřejnost průchozí, ale od července 2022 do konce příštího roku bude znovu zavřená. Stavební firmy potřebují pozemek pod mostem kvůli umístění potřebných dílů a strojů. Vybudují tam i betonovou plochu, která bude nutná pro ukotvení strojů, uložení jednotlivých dílů konstrukce mostu, sejmutí původního mostu a postupnou montáž mostu nového. První stavební stroje už nyní pod mostem „parkují“.
Nová konstrukce mostu nad řekou bude až přibližně za rok
Výměna mostu bude patřit k nejnáročnějším zásahům a největším investicím na železnici na Žatecku v posledních desetiletích. Zakázku, kterou vypsala Správa železnic, provede sdružení firem SMP CZ (Stavby mostů Praha) a Firesta-Fišer rekonstrukce, stavby. Cena je více než 155 milionu korun bez DPH. Nynější „libočanský“ most přes Ohři je dlouhý 117 metrů. Součástí rekonstrukce bude i zbourání středního nosného pilíře, který nestojí v korytě řeky, ale těsně u jejího levého břehu. Střední pilíř bude vybudován úplně nový. Na trati mezi Žatcem a Podbořany při finální fázi přestavby mostu bude platit několikaměsíční výluka.
ČTĚTE TAKÉ: V neděli mohou zájemci v Žiželicích opět nastoupit do vlaku. Počkali si deset let
(na snímcích: cesta pod libočanským mostem je nyní čerstvě uzavřená. Stavební firmy chystají rekonstrukci železničního mostu přes Ohři, celá ocelová konstrukce mostu příští rok půjde pryč. Foto Libor Želinský)