V Podbořanech začala oprava budovy nádraží. Cestující budou mít novou moderní čekárnu a pracovníci lepší zázemí

Podbořany – Chlapi na střeše jsou v plné práci, podzimní mlha se rozpouští, potom z ní už hned vykoukne příjemné teplé sluníčko, které na to, že je závěr října, dokáže hřát až neobvykle vydatně. „Klidně si nás vyfoť, ale na dlouhé povídání nemáme čas, ani na slézání dolů, musíme dělat,“ volají se smíchem seshora. Na budově nádraží v Podbořanech začala v průběhu října velká rekonstrukce za více než 20 milionů korun. Správa železnic ji plánovala několik posledních let.

Střecha, plyn, dlažba, omítky…

Práce potrvají až do dubna příštího roku. Potom cestující i pracovníci budou mít dispozici kompletně nově opravené nádraží. „Změní se vnitřní dispozice objektu, proměnou projde jak čekárna pro cestující, tak zázemí pro zaměstnance Správy železnic a dopravních společností. Práce jsou zaměřeny i na obnovu inženýrských sítí, budova bude v rámci rekonstrukce také plynofikována. Stavaři rovněž opravují střechu včetně krovu, dále opraví fasádu, dlažbu a veškeré omítky,“ popsal na dotaz naší redakce Jan Nevola, tiskový mluvčí Správy železnic.

Cena za rekonstrukci je přes 22 milionů

Práce budou hotové příští rok na jaře. Zhotovitelem je stavební firma Chládek a Tintěra. Správa železnic za rekonstrukci zaplatí více než 22 milionů korun, dodal Jan Nevola. Pro příští rok se podobně chystá rovněž rekonstrukce nádraží v nedalekém Žatci, ke konci letošního roku vypíše SŽ veřejnou zakázku a bude hledat zhotovitele, doplnil mluvčí. Loni v prosinci skončila také rekonstrukce nádraží v Lounech.

Provoz na trati po nedávné výměně mostu u Žatce už znovu jede naplno

Podbořany leží na hlavním železničním koridoru Žatec – Plzeň. Na něm byl v úseku mezi Žatcem a Podbořany poslední čtyři měsíce provoz trochu „utlumen“ kvůli stavebním pracím na výměně železničního mostu přes Ohři u Libočan. Na trati platila výluka, a to až do konce října. Na začátku října experti upevnili na místo nad řekou nový most, nyní o víkendu proběhly jeho zatěžkávací zkoušky. Do nich se zapojily dvě lokomotivy Sergej a kolejový jeřáb se závažím, dohromady vše vážilo kolem 400 tun, upřesnil na náš dotaz mluvčí. „Vše dopadlo skvěle, a tak jsme výluku mohli ukončit a vlaky se na trať už vrátily,“ potvrdil Jan Nevola. Provoz na železniční trati byl obnoven hned od 1. listopadu a kolem aktuálně opravovaného podbořanského nádraží tak už nyní opět jezdí vlakové spoje „v plném počtu“ a plné intenzitě.

ČTĚTE TAKÉ: Krásný, modrý, moderní: nad řeku v Žatci se po roce příprav vyhoupl zbrusu nový železniční most

ČTĚTE TAKÉ: Nádraží v Žatci je nová kulturní památka. Nechybělo moc, aby další koleje byly i před budovou – tramvajové

ČTĚTE TAKÉ: Nádraží v Lounech je opravené. V příštích letech brzy dojde i na Žatec a Podbořany

(na snímcích: oprava nádraží v Podbořanech. Foto Libor Želinský)