Tři linky pro pomoc seniorům s očkováním v Lounech: za první dva dny je využily dvě desítky lidí

Louny – Tři telefonní linky v Lounech nabídla radnice jako pomoc seniorům či jejich příbuzným, aby jim usnadnila potíže s registrací na očkování proti viru Covid-19. Telefonní linky uvolnilo město k tomuto účelu v pondělí 18. ledna. Vláda v minulých dnech spustila centrální rezervační systém pro očkování lidí od věku 80 let, avšak registraci lze provést jen po internetu, zájemci pak musí čekat na potvrzovací SMS, z nich přepisovat číselné kódy, vyplňovat obsáhlý registrační formulář s mnoha údaji, a není divu, že řada seniorů v uvedeném věku s těmito činnostmi složitě zápolí, pro mnohé to může být i neřešitelný úkol, pokud by ho měli dělat sami.

Pracovníci jsou trpěliví a pomohou, říká starosta

Právě proto se do pomoci seniorům s registrací zapojily i některé úřady a instituce v ČR, mezi nimi bylo i město Louny. „Spustili jsme tři informační telefonní linky. Jsou určené pro registraci našich spoluobčanů ve věku 80 a více let k očkování. Pracovníci na telefonu trpělivě provedou všechny zájemce procesem registrace, odpoví na jejich dotazy a pokusí se jim co nejlépe pomoci. Proces bude vyžadovat opakované volání a předávání doručených SMS kódů, proto prosíme všechny o trpělivost,“ uvedl starosta Loun Pavel Janda.

Divadlo, knihovna, městské informační centrum

Tři uvedené telefonní linky v Lounech – 734 521 903, 415 621 102 a 704 500 658 – obsluhují pracovníci městského divadla, městské knihovny a městského informačního centra. Linky jsou v provozu v pracovních dnech od 9 do 16 hodin. „Za první dva dny pracovníci zodpověděli na všech třech linkách přibližně dvacet telefonických dotazů. Většinou volali potomci seniorů s doplňujícími dotazy. Nejčastější byla žádost o pomoc nebo rada s postupem při registraci. Lidé se ptali i na to, zda bude zřízeno očkovací místo přímo v Lounech. Řada seniorů uváděla, že nemá možnost dopravy na jiná očkovací místa, proto se pouze informovali a registraci odkládají,“ uvedla Denisa Hart Noheylová, vedoucí městského informačního centra v Lounech.

Někdy trvá jeden hovor i 15 – 20 minut

Při hovorech se seniory musí pracovníci na telefonu postupovat velmi trpělivě. Někdy je komunikace obtížná kvůli vyššímu věku a zdravotním problémům starších lidí. „Někteří trpí poruchami sluchu, jeden hovor pak zabere třeba i 15 až 20 minut. Také posílání PIN kódů je v celém procesu dost komplikované, protože hovor je třeba na čas přerušit a potom po určité době volat stejnému klientovi znovu. Některým seniorům, kteří hůře slyší, ale nemají problémy s pohybem, jsme proto nabídli možnost registrace při osobní návštěvě přímo v prostorách infocentra, jež je díky úseku prodeje jízdenek otevřeno,“ popsala zkušenosti z prvních dnů Denisa Hart Noheylová.

Očkovací centrum má být i v Lounech

Očkovací centrum by mělo být v nejbližší době zřízeno i v Lounech – právě na to se senioři a jejich příbuzní často ptají. „Snažili jsme se od počátku, aby v Lounech vzniklo toto místo. Podle mých informací, zatím neoficiálních, se tato snaha povedla. Oficiální potvrzení od Ústeckého kraje bychom měli dostat do konce týdne,“ uvedl starosta Loun Pavel Janda.

Pomoc s registrací nabídla i Lékárna U sv. Mikuláše

Dalším místem, které v Lounech pomáhá seniorům s registrací, je také Lékárna U sv. Mikuláše. „Obraťte se na nás, telefonicky nebo osobně, pomůžeme vám. Musíte mít u sebe jen funkční telefon a občanský průkaz,“ uvedli pracovníci lékárny ve veřejné výzvě pro seniory a jejich rodiny.

ČTĚTE TAKÉ: Karanténa skončila, za dědy a babičkami už zase mohou chodit návštěvy. O svátcích to nešlo

ČTĚTE TAKÉ: Starosta i místostarosta Loun podstoupili testy na letišti v Praze. Stále mě bolí hlava a cítím únavu, říká Pavel Janda

ČTĚTE TAKÉ: Dosud jsem neznala nikoho, kdo je Covid – pozitivní. A najednou jsem to já, popisuje tajemnice ze Žatce

(ilustrační foto nahoře: pixabay.com)