Pro doklady v Lounech už bez čekání. Radnice konečně spustila možnost rezervace termínu po internetu

Louny – Radnice v Lounech se v březnu konečně připojila k městům srovnatelné a větší velikosti, v nichž je tato služba pro obyvatele už řadu let naprosto běžná: lidé v Lounech si tak nyní už také mohou přes formulář na internetu předem sami zvolit a rezervovat termín k návštěvě městského úřadu, který by jim vyhovoval například kvůli vydání občanského průkazu, cestovního pasu, nebo i úkonům souvisejícím s registrací auta a podobně. Díky určení dne a hodiny schůzky s pracovníky města v elektronickém systému potom už nemusí dlouhé minuty čekat v budově radnice „ve frontách“ s dalšími zájemci, až na ně přijde řada, a tím ten, kdo využije tuto službu, ušetří nemálo svého času.

Občanky, pasy, řidičáky, auta…

Město Louny od března spustilo nový elektronický rezervační a také vyvolávací systém. Ten je v provozu v budově Pod Nemocnicí a slouží pro potřeby odboru dopravy a správního odboru. Právě na těchto odborech úředníci vyřizují záležitosti kolem vydávání občanských průkazů, cestovních dokladů, řidičských průkazů, přihlašování a odhlašování vozidel a podobné úkony. K vyřízení všech těchto požadavků se lidé z Loun a okolí mohou nyní objednat pomocí internetu třeba ze svého domova nebo pracoviště. Stačí navštívit webové stránky města Loun, otevřít na nich rezervační formulář, zadat své jméno, požadavek a e-mailovou adresu. Systém potom nabídne návštěvníkovi několik variant nejbližších volných termínů a zájemce si z nich sám vybere ten, který mu nejlépe vyhovuje.

Zájemce si sám zvolí vhodný termín schůzky, potvrzení mu přijde jako e-mail

Jak systém funguje dál? „Když si zájemce zvolí čas schůzky, krátce poté mu přijde na jeho e-mail potvrzení rezervace konkrétního termínu a také číselný kód. S tímto kódem potom přijde v určený čas na příslušné pracoviště městského úřadu, kód zadá do dotykové obrazovky terminálu a potom už bude přidělen ke konkrétní přepážce bez dalšího dlouhého čekání,“ vysvětlila Kateřina Švobová z Městského úřadu Louny.

V okolních podobně velkých městech možnost rezervace funguje už řadu let

V okolních městech srovnatelné velikosti, například v Žatci nebo Slaném, je možnost rezervace termínů po internetu ke schůzkám na radnici bez čekání například pro vydání dokladů standardem už několik let. V Žatci ji zavedli v roce 2015 a ve Slaném o dva roky později. Město Louny se připojilo v letošním roce, zavedení elektronického rezervačního a vyvolávacího systému bylo součástí širšího programu pro zlepšení a modernizaci komunikace radnice s veřejností. Dalšími prvky jsou například i nové elektronické informační tabule a úřední desky před oběma budovami městského úřadu, instalované a spuštěné letos v únoru.

(na snímku nahoře: panel s dotykovou obrazovkou v budově Pod Nemocnicí, kde lidé v daném objednaném termínu zadají PIN kód, který jim přišel mailem, a pak už bez většího čekání jdou zanedlouho rovnou k přepážce. Foto Městský úřad Louny)

ČTĚTE TAKÉ: Mohu si rezervovat termín schůzky na radnici přes formulář na internetu? Louny jsou jedno z mála měst, kde tohle nejde

ČTĚTE TAKÉ: Na radnici v Lounech bude konečně možné rezervovat si přes internet vhodný termín k návštěvě bez čekání. Systém začne fungovat za pár měsíců

ČTĚTE TAKÉ: Na křižovatce mezi Lenešicemi a Dobroměřicemi vznikne kruhový objezd. Vážné nehody by tam měly skončit