Pozor, kameny na kolejích! Vlaky na trati Plzeň – Žatec ve středu ráno nejezdily, poblíž Plas se sesunula část svahu
Plzeňsko, Žatecko – Železniční trať Žatec – Plzeň byla ve středu ráno (28.12.) téměř dvě hodiny mimo provoz. Na koleje v úseku mezi Plasy a Kaznějovem se sesula suť ze skály i několik kamenů ze svahu. Trať bylo nutné uzavřít a kolejiště vyčistit. V současnosti už je provoz obnoven a vlaky znovu jezdí.
Dva vlaky byly zrušeny úplně, pro cestující přijel autobus
Trať byla uzavřena kolem šesté hodiny ráno. Dva vlakové spoje byly zrušeny úplně a pasažéry rozvážely do dalších zastávek náhradní autobusy. Později Správa železnic umožnila průjezd místem pod sesuvem při dodržení maximální opatrnosti. „Pracujeme na odstranění překážky, trať čistíme, již za provozu. Místem se projíždí maximální rychlostí deset kilometrů za hodinu, což bude trvat po celou dobu čištění trati,“ vysvětlila pro ČTK mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Podle jejího vyjádření na trať poblíž Plas spadla ze svahu nad ránem suť ze skály a několik větších kamenů.
Kolejiště se povedlo uvolnit dříve
Trať byla uzavřena kvůli sesuvu ráno v 5.30 hodin, obnovení provozu správci železnic původně odhadovali zhruba na 9.30 hodin. Nakonec se povedlo kolejiště uvolnit dříve a vlaky mohly místem s opatrností projíždět již zhruba po hodině a půl, uvedla ČTK.
Na plzeňské trati probíhá postupná rekonstrukce
Přes Kaznějov a Plasy vede železniční koridor Plzeň – Blatno – Kryry – Vroutek – Podbořany – Žatec – Chomutov – Ústí, který vede i přes velkou část Podbořanska a Žatecka a využívá ho řada lidí z těchto regionů. Správa železnic pracuje poslední tři roky na celkové rekonstrukci této trati za desítky milionů korun. Železničáři po celé trase a zvlášť intenzivně na Podbořansku i severním Plzeňsku, kde je členitý terén, upravují svršky trati, zmírňují oblouky, opravují přejezdy. Cílem je, aby po rekonstrukcích mohly vlaky jezdit rychlostí až 100 km/h. Na okraji Žatce u Libočan na stejné trati byl letos na podzim po předchozích zhruba ročních stavebních přípravách instalován také zbrusu nový most přes Ohři. Vlaky po něm jezdí od listopadu a i on umožní zvýšení rychlosti na trati. Starý most již byl zkorodovaný a na hranici své životnosti, předtím sloužil více než 100 let.
(ilustrační foto nahoře: pixabay.com)