Křižovatka u Tesca by se už letos mohla začít měnit na kruhový objezd. Bude mít tvar elipsy a pět výjezdů
Žatec – V Plzeňské ulici na samém okraji Žatce, v oblasti poblíž prodejny Tesco a benzinové čerpací stanice, by zřejmě už letos mohla začít náročná a dlouho plánovaná stavba nové netypické okružní křižovatky. Ta místo kruhu bude mít spíš tvar zmenšeného „atletického“ oválu a bude mít pět výjezdů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) coby investor a správce hlavního silničního tahu Plzeň – Žatec – Most už loni podalo žádost o stavební povolení a Krajský úřad Ústeckého kraje k této věci nyní na začátku nového roku zahájil stavební řízení.
Kolem části „oválu“ povedou i chodníky pro pěší
Nový „ovál“ bude dlouhý necelých 100 metrů a široký zhruba 50 metrů. Podél nově provedené okružní křižovatky povedou v některých částech i nově vybudované chodníky pro pěší – podobně jako je to například kolem části „kruháku“ u Kauflandu rovněž na hlavní „plzeňské“ silnici.
Místo současných tří výjezdů jich bude celkem pět
Oproti současnosti, kdy má křižovatka v místě jen tři výjezdy (směr Plzeň, směr Most a směr Žatec–Husova ulice), bude po přestavbě možné z uvedeného „oválu“, nové podoby křížení, vyjet do pěti směrů. „Čtvrtá odbočka“, tzv. západní větev, jak ji v dokumentaci označuje krajský úřad, povede do recyklačního centra se stavebními materiály pro zemní práce a k několika domům v této lokalitě ve směru zhruba na Čeradice. Pátý výjezd, tzv. východní větev, bude nová komunikace mířící do nové obchodní, nákupní a odpočinkové zóny, která se nyní ještě připravuje a je v územním plánu města. Aktuálně v tomto místě končí pole pod silniční spojkou mezi plzeňskou a rakovnickou silnicí, tedy pod tzv. „tankovou“ nebo také „uhelnou cestou“.
Město a ŘSD se snaží zvýšit bezpečnost
Křižovatka leží na obchvatu Žatce a vede přes ni hlavní silniční tah Plzeň – Žatec – Most. Místem denně projede kolem deseti tisíc vozidel, další stovky aut se připojují při výjezdu ze Žatce z Husovy ulice. Na křižovatce občas dochází k nehodám, některé bohužel měly i tragické následky. Město a ŘSD se už zhruba posledních pět let dohadovaly o možnostech zvýšení bezpečnosti na této křižovatce, postupně přibyly například stožáry s lepším osvětlením, rozšíření vozovky, odbočovací pruh, snížení maximální povolené rychlosti na hlavní komunikaci na obchvatu na 70 km/h. Přestavba na systém s kruhovým objezdem bude dalším velmi významným krokem.
(na snímku nahoře: současná podoba frekventované a zejména v zimních podmínkách hůře přehledné křižovatky při pohledu na příjezdu z Husovy ulice v Žatci. Dole je náčrtek budoucí podoby nového „oválu“ s pěti výjezdy. Červeně jsou vyznačeny chystané nově vybudované komunikace, naopak současné cesty, na plánku „vyšrafované“, se po dokončení stavby zruší. Foto Libor Želinský a ŘSD)