Studenty z Loun do Mostu vozí nový spěšný vlak, každý den ho využijí desítky pasažérů

Louny – Studenti a učňové z Loun a okolí dojíždějící do středních škol v Mostě se tam nyní dostávají pohodlněji. Od počátku září, resp. od nového školního roku, jim k dopravě slouží nově zavedený přímý „spěšný vlak“, který trasu urazí za 37 minut. Vyjíždí z Loun ráno v 6.36 hodin.

Hned první den skoro padesát cestujících

Poprvé vlak vyjel v pondělí 4. září a hned ten den o něj byl velký zájem cestujících, zejména studentů, pro něž je i prioritně určen. „V Lounech na hlavním nádraží jich nastoupilo jedenáct, na zastávce Louny střed dvacet a ve stanici Louny město dalších osmnáct. To je celkem 49 cestujících jen za první den a to je při novém spoji určitě slušné využití,“ informoval Lukáš Verner s odkazem na sčítání cestujících ze strany dopravní společnosti.

Předtím byly ranní vlaky během školního roku velmi přeplněné

Nový spoj zavedla dopravní společnost Länderbahn, která v okrese Louny provozuje řadu spojů železniční dopravy na tratích regionálního charakteru, provoz převzala již před několika lety od Českých drah. Firma nový spěšný vlak zřídila jako „posilu“ k jinému osobnímu vlaku na trase Rakovník – Louny – Most, který dříve býval zejména v úseku z Loun během školního roku velmi přeplněný. „Byl to velmi rozumný krok, protože ranní spoje z Loun do Mostu byly ve školním roce až hororově přeplněné,“ pochválil dopravce v komentáři na sociální síti Patrik Racety z Loun.

Na spojku u Postoloprt se pravidelná doprava vrátila po 16 letech

Zpravodajský server Zdopravy.cz upozornil v souvislosti s novým spěšným vlakem Louny – Most ještě na jednu zajímavost: díky němu se vrátila po mnoha letech pravidelná doprava na krátkou, asi tři sta metrů dlouhou železniční spojku vedoucí přes bažantnici v Postoloprtech a přes mosty nad Chomutovkou a nad silnicí R7, po níž vlak z Loun ještě před Postoloprty odbočí na směr do Vrbky. „Tato spojka nebyla využívaná už šestnáct let, naposledy po ní jezdily rychlíky Bezdrev na trase Most – České Budějovice, které byly zrušeny v roce 2007,“ informoval uvedený web, věnující se tématům a zajímavostem kolem veřejné dopravní sítě v celé ČR.

Od prosince mají jezdit nové přímé vlaky z Loun i ze Žatce do Ústí

Od prosince se chystají i další změny, které by měly přinést lepší spojení v regionu severozápadních Čech pro lidi cestující na železnici. S novým jízdním řádem mají být totiž zavedeny přímé vlakové spoje ze Žatce a z Loun, které převezou pasažéry bez nutnosti přestupů až do krajské „metropole“ Ústí nad Labem. Vlaky budou koncipovány rovněž jako spěšné, bez zastávek v malých sídlech, takže cesta bude rychlejší. Přímé spojení mezi Louny a Ústím, stejně tak mezi Žatcem a Ústím, v současnosti nezajišťuje vůbec žádný dopravce ani na železnici, ani v autobusové dopravě. Kdo chce do krajského města a nemá své auto, musí vždy někde přestupovat a vyhradit si na cestování prakticky celý den.  

(na snímku nahoře: vlaky společnosti Länderbahn, jezdící po Ústeckém i Středočeském kraji. Foto archiv dopravní společnosti)

ČTĚTE TAKÉ: Na nádraží v Lounech se vrátila ztracená pamětní deska na počest odbojáře. Najít ji pomohla signalistka z Tvršic

ČTĚTE TAKÉ: Po třech městech v okolí se nyní chystá také velká oprava nádraží v Žatci. Stát bude kolem 90 milionů korun

ČTĚTE TAKÉ: Oprava nádraží skončila. Venku pod přístřeškem je nová velká informační obrazovka