Pozor v Podbořanech! Nejdůležitější přejezd bude celý týden uzavřen, na řidiče čekají objížďky
Podbořany – Železniční přejezd ve Vroutecké ulici v Podbořanech, na frekventovaném místě poblíž nádraží a restaurace Slovanka, bude od zítřka (pondělí 12. dubna) skoro celý týden uzavřen. Přes přejezd vedou hlavní silniční trasy z města směrem na Vroutek, Lubenec a Karlovy Vary, nebo také na Nepomyšl a Podbořanský Rohozec. Řidiči aut i lidé cestující v autobusech se musí připravit na komplikace, čekají je objížďky.
Uzavírka trvá od pondělí do pátku
„Přejezd bude uzavřený od pondělí 12. do pátku 16. dubna. Podle oznámení Správy železniční dopravní cesty bude na trati probíhat rekonstrukce. Konkrétně na tomto přejezdu kromě dalších činností budou pracovníci osazovat pryžové panely,“ uvedl Josef Dolan z odboru dopravy podbořanské radnice.
Druhý přejezd už má uzavírku za sebou
Přejezd ve Vroutecké ulici je v Podbořanech nejvíce vytížený, není však jediný. Další místo křížení trati se silnicí je také například v Kadaňské ulici, což je asi o kilometr dál směrem na sever. Také tam probíhaly úpravy na trati a přejezd byl uzavřený. Odborníci upravovali nájezdové úhly. Uzavírka v tomto případě trvala o něco kratší dobu – jen tři dny – a skončila v pátek.
Náklaďáky musí jezdit dlouhou objížďkou
Řidiči ve směru na Vroutek a Nepomyšl (či vracející se zpět do Podbořan) budou nyní muset celý týden až do pátku jezdit objížďkami. Menší auta projedou pod viaduktem za náměstím v Hlubanské ulici a pak mohou pokračovat směrem přes Hlubany na původní trasy, což je jen malá zajížďka. Větší vozy, například náklaďáky, však budou muset jezdit mnohem delší objížďkou přes Očihov, Kryry a Vroutek.
Vlaky po rekonstrukci trati budou jezdit až 100 km/h
Podbořany leží na železniční trati Žatec – Plzeň, která se začala stavět po roce 1870. Zásahy na přejezdech souvisejí s celkovou rekonstrukcí této trati. Ta bude probíhat v letošním roce nejvíce právě v různých oblastech Podbořanska a Žatecka. Železničáři upraví svršky trati, zmírní některé oblouky, opraví mosty, u některých zatím nechráněných přejezdů doplní závory. Cílem je, aby po rekonstrukcích mohly vlaky jezdit rychlostí až 100 km/h.
(ilustrační foto nahoře: pixabay.com)
ČTĚTE TAKÉ: Z věže padaly tašky. Pokrývači opravili střechu u významné podbořanské památky
ČTĚTE TAKÉ: Železničáři chtěli zrušit dva přejezdy v polích u Března. Radnice to zamítla
ČTĚTE TAKÉ: V neděli mohou zájemci v Žiželicích opět nastoupit do vlaku. Počkali si deset let