Poslední minuty na nádraží Žatec západ: budova zmizela během jediného dne

Žatec – Zatímco jedno nádraží v Žatci má za sebou velkou rekonstrukci s náklady přes 100 milionů korun, druhé naopak padlo k zemi a nyní už jsou z něj jen sutiny. Budovu stanice Žatec – západ zbouraly stavební stroje během jediného dne. Ještě v úterý ráno (9.9.) její větší část stála na místě i s nápisem a názvem, týž den v podvečer již na ploše byly jen cihly, trámy, beton, střepy, kusy dřeva, drátů a další pozůstatky kolem osmdesáti let starého drážního objektu. Zmizela čekárna, rozlehlá hala, pokladny, restaurace, záchody i další součásti dřívějšího významného nádraží.

Cena za demolici je kolem 14 milionů korun

Demolice začala tento týden v pondělí, investorem je Správa železnic (SŽ). Práce postupují velmi rychle, podle jejich tempa bude „hotovo“ za pár dní. Hlavní objekt nádraží zmizel už během úterka. Demolici vede firma Strabag Rail, cena zakázky se pohybuje kolem 14 milionů korun. Součástí je nejen „zbourání“ celého původního objektu, ale také odvoz suti, vyčištění a úprava plochy, následně pak i dodání a montáž nového, o něco „skromnějšího“ přístřešku pro cestující.

Místo velké budovy nádraží budou mít lidé na místě jen menší nový přístřešek

Budova na nádraží Žatec západ byla stará přibližně osmdesát let, postavena byla krátce po druhé světové válce. Předchozí nádraží na stejném místě bylo totiž postiženo válečným bombardováním, jak uvedl tento týden Deník. Název Žatec západ dostalo celé nádraží podle stejného zdroje v roce 1961. Význam tohoto nádraží i jeho vytíženost však postupně klesaly, naopak ale stoupaly náklady na údržbu čím dál méně využívané budovy. Nakonec tedy Správa železnic rozhodla o jejím zbourání. „Na místě vznikne nový moderní přístřešek pro cestující, okolní plochy budou upraveny do vizuálně pěkné podoby i ve spolupráci s městem,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová.

ČTĚTE TAKÉ: Nádraží v Žatci je opět otevřené pro cestující. Uzavírka trvala déle než rok, oprava stojí přes 100 milionů

ČTĚTE TAKÉ: Zajímavost: pobočka pošty Žatec 2, umístěná u nádraží, skončila už v roce 2010. Pár let po ní šel pryč i dvacetitunový ocelový most vedoucí přes ulici

ČTĚTE TAKÉ: Krásný, modrý, moderní: nad řeku v Žatci se po roce příprav vyhoupl zbrusu nový železniční most, váží 600 tun

(na snímcích: demolice nádraží Žatec západ, postup prací v úterý 9. září. Na dvou obrázcích úplně dole je pak stav místa večer kolem 18. hodiny, kdy už z budovy zůstala jen velká hromada sutin. Foto Libor Želinský)