Stometrová stěna bude chránit Postoloprty před hlukem, krajský úřad nyní povolil stavbu

Postoloprty – Více než stometrová protihluková stěna, vysoká až pět metrů, se začne stavět na severozápadním okraji Postoloprt. Celá kompletně postavená bude od nynějška do dvou let – a vyroste ještě předtím, než v blízkém okolí města začnou hlavní stavební práce v terénu, směřující k rozšíření obchvatu Postoloprt a přestavby nynější hlavní silnice Praha – Louny – Chomutov na dálnici D7 se čtyřmi jízdními pruhy.

Délka 136 metrů a výška 5 metrů

Vyplývá to z rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje, který nyní ve druhé polovině srpna schválil stavební záměr vybudovat protihlukovou stěnu (dřívější terminologií podle předchozího zákona se tento akt označoval pojmem vydal stavební povolení, pozn. red.). Nová stěna bude mít délku 136 metrů a vysoká bude 4,5 až 5 metrů, výška bude na různých místech proměnlivá, vyplývá z dokumentace krajského úřadu.

Stěna bude chránit před hlukem již při stavbě dálnice

Jde o lokalitu u křižovatky rychlostní silnice Praha – Louny – Chomutov s ulicí 28. října, která pak pokračuje jako výjezd na Rvenice. V současnosti tam jedna protihluková stěna o délce 37 metrů již je. Ta je koncipována jako „dočasná“. Právě na ni naváže nová stěna s délkou 136 metrů, která již v místě zůstane jako trvalá. Nová stěna bude chránit své okolí před hlukem a částečně i prachem už v době během zemních prací při stavbě dálnice a později i před hlukem z každodenní dopravy na dálnici.

Stavba dálnice u Postoloprt začne v roce 2025

Stavba dálnice v okolí Postoloprt by měla podle současných informací od Ředitelství silnic a dálnic ČR začít v roce 2025. Záměr byl schválen už v roce 2008. Je to jeden z technicky nejnáročnějších úseků v rámci celé postupné přestavby silnice R7 na dálnici, inženýři a projektanti v okolí Postoloprt se museli vypořádat s blízkostí řeky Ohře a Chomutovky a jejich chováním při možnosti záplav, s křížením se železničními tratěmi, s výstavbou nových mostů, kruhových objezdů i třeba podchodem pod dálnicí pro lidi z města. Kvůli připravované stavbě dálnice se nedávno také musel přestavět a zčásti posunout fotbalový stadion, protože jeho původní poloha by „překážela“ nové dálnici, ležela by přímo v jízdní dráze.

Až práce u Postoloprt skončí, bude kompletně hotová celá nová dálnice

Stavba nového pětikilometrového úseku dálnice kolem Postoloprt bude stát více než dvě miliardy korun a řidiči by se po novém obchvatu měli poprvé projet v roce 2028. Na D7 se nyní aktuálně pracuje u Chlumčan a na obchvatu Loun. V oblasti Panenského Týnce už je nový úsek hotový. Postoloprty budou úplně poslední částí, která pak po dokončení „spojí“ celou novou dálnici a ve čtyřech pruzích v obou směrech bude možné jet celou trasu z Prahy až do Chomutova a naopak.

(ilustrační foto nahoře: Wikipedia.cz)