Tisíce nepřijatých hovorů za týden. Lidé mají potíže se dovolat do ordinace, lékaři doporučují kontakt na webu
Postoloprty – V Postoloprtech mají lidé problém dovolat se do ordinace praktických lékařů ve zdravotním středisku, kde loni proběhla rekonstrukce a modernizace. Potíže s nevyřízenými telefonáty připouští i sama ordinace. Jsou jich i tisíce za týden. Pokud ale lidé chtějí „na dálku“ například jen požádat o předepsání užívaného léku a pacient nemá jiné neznámé potíže akutního charakteru, takže nemusí osobně chodit do ordinace k vyšetření, lékaři a další zdravotníci doporučují komunikovat přes webové stránky jejich společnosti Medipost. Tam jsou i formuláře pro poslání e-receptu nebo i pro jinou žádost a „odbavení“ probíhá rychle, což potvrzují i někteří lidé ve svých ohlasech.
2690 nepřijatých hovorů za týden
O problémech s nevyřízenými telefonáty informovali zdravotníci ze společnosti Medipost již loni na podzim právě na svém webu a nyní to znovu zopakovali i v březnovém vydání Zpravodaje města Postoloprt. „Naše ordinace se potýká s přetížením telefonní linky. Během jednoho z týdnů zaznamenala ústředna dokonce 2690 zmeškaných hovorů,“ uvádí společnost Medipost ve svém sdělení.
Brát tolik telefonátů není v silách našeho týmu
V ordinaci se službami praktických lékařů v Postoloprtech v rámci této společnosti pracují tři praktičtí lékaři a spolu s nimi čtyři zdravotní sestry. Vyřizovat takové množství telefonátů není v časových možnostech členů týmu, protože se musí věnovat prioritně pacientům v ordinaci a základní zdravotnické činnosti, jak uvádějí. „Zvažte prosím nutnost telefonického kontaktu. Ke mnoha úkonům lze snadno využít naše webové stránky, například pro objednání léků formou poslání e-receptu od lékaře, objednání k očkování, preventivní prohlídce, ukončení neschopenky, výpisu ze zdravotní dokumentace a podobně,“ obracejí se na veřejnost zdravotníci. Všechny potřebné informace a jednoduché formuláře pro žádosti najdou lidé na webu medipost.cz.
Komunikace přes web nebo mail je velice rychlá, chválí obyvatelka
A mnozí lidé už to i využívají. Na sociálních sítích si vyměňují své zkušenosti s tím, že do ordinace je velice těžké, podle některých ohlasů spíš až skoro nemožné se dovolat, ale že vyřízení požadavků pomocí návštěvy webu je mnohem jednodušší a hlavně rychlejší. „Když pošlete svou žádost mailem přes uvedený web, za chviličku máte odpověď. Já už to jen takto posílám a vůbec nevolám. Je to tak rychlejší,“ napsala například Dana Damašková z Postoloprt. Poradila svůj postup i dalším lidem, kteří se v diskuzích ptali, jak se dá do ordinace vlastně dovolat. „Tam je nemožné se dovolat!“ popsala svou zkušenost Helena Jelínková. „Dovolat se tam, to by se musel stát asi zázrak,“ přidala svůj zážitek také Denisa Kasperová.
Loni proběhla modernizace celého zdravotního střediska
Budova zdravotního střediska v Postoloprtech je na Jiráskově náměstí. Minulý rok proběhla její rekonstrukce a modernizace, za kterou město zaplatilo ze svého rozpočtu kolem pěti milionů korun. Nově zavedená tehdy například byla recepce hned u vstupu do budovy, nebo také elektronický objednávací systém, přidělující pacientům čísla, s nimiž pak čekají na „vyvolání“, podobně jako je to například na některých poštách ve větších městech. Kromě zmiňovaných praktických lékařů ze společnosti Medipost (to může být vnímáno i zhruba jako složená zkratka z Medici Postoloprty, pozn.red.), která vznikla loni v březnu, jsou v budově i ordinace ještě některých dalších lékařů – specialistů, například gynekologie, oční, dětský aj.
(na snímcích: ordinace a čekárna v Postoloprtech. Foto Medipost)



